Backpacken in Nieuw Zeeland en Australie

Nog maar 3 weken... :(

Hello hello!

Nog maar 3 weken en dan moet ik helaas alweer naar huis. Eigenlijk wil ik niet, want ik heb het hier nog super naar mijn zin. Maar na een jaar van huis te zijn geweest wordt het op zich wel eens tijd om weer huiswaarts te keren.

In totaal ben ik uiteindelijk een week in Sydney gebleven, waar ik onder andere May heb opgezocht. May is een Chinees meisje die ik ontmoet heb in Nieuw Zeeland en zij studeert op dit moment in Sydney. Zij heeft mij alle leuke plekken laten zien en ook een aantal plekken waar ik zonder haar waarschijnlijk niet was gekomen. Ik ben met haar naar Bondi Beach geweest. Bondi Beach kennen jullie misschien van de tv serie Bondi Rescue, waarin de heldhaftige Lifeguards tijdens hun dagelijkse reddingsoperaties worden gevolgd. Hier hebben May en ik een deel van de Coastal Walk gedaan, wat op zich best wel weer mooi was. Verder ben ik met haar naar Darling Harbour gegaan waar wij het weekelijkse vuurwerk hebben bekeken. Ook zijn we nog naar Manly geweest. Manly is een klein kustplaatsje vlakbij Sydney, waar je met de ferry naar toe kan. Op de ferry heb je een mooi uitzicht op zowel de Harbour Bridge als The Opera House.

Na deze leuke week in Sydney ben ik per trein vertrokken naar mijn Helpx adres. Hier werd ik door Annette opgehaald en mocht ik gelijk aan het werk! Op het moment dat ik aankwam waren er nog vijf andere backpackers op de farm van John en Annette. In totaal ben ik vijf weken hier gebleven, voornamelijk om geld te besparen, maar ook omdat het hier super gezellig was met de andere backpackers. De werkzaamheden varieerde iedere dag, behalve op maandag. Op maandag moest er namelijk Daikon radijs geoogst worden. Dit is waar John en Annette hun geld mee verdienen en dus de belangrijste dag van de week. Andere werkzaamheden waren: planten van bamboo, pompoenen, watermeloenen en dragonfruit. Ik heb het hier super naar mijn zin gehad, maar na 5 weken was het tijd om te vertrekken.

Ik heb namelijk nog maar 3,5 week over van mijn jaar in het buitenland. Op dit moment ben ik in Byron Bay en ben ik aan het genieten van zon, zee en strand! Komende woensdag ga ik naar Surfers Paradise in the Gold Coast, waar ik waarschijnlijk een surflesje neem, want dit heb ik nog niet gedaan! Op zaterdag ga ik naar Brisbane, waar ik nog twee dagen op mijn Japanse schoonheid Shiori moet wachten. We reizen dus nog twee weken samen voordat ik helaas naar huis vlieg... :(.

Tot snel,

Jelle

Reacties

Reacties

Jacqueline

Wat heb je een prachtig jaar gehad Jelle. Leuk om je verslagen te lezen en je foto's te zien. Tot ziens in 't Zand.

Yvon

Wat gaat een jaar toch snel. Zoveel gezien, beleefd en meegemaakt! Geniet nog van het laatste stukje van deze reis wat zeker nog word vervolgd. We hebben een klein beetje mee kunnen genieten door je mooie verhalen.

Isa

Jel!
Na een jaar wil ik je wel weer zien hor! Kom maar lekker richting 't Zand! Maar geniet nog van je laatste weekjes!
Xxx

Edith

Geweldig Jelle je mooie verhalen en foto's. Bedankt dat wij ook van jouw reis hebben mogen mee genieten.

Adeline

Mooi om te lezen jelle. Nu nog even lekker genieten van je schoonheid.

Marijke

Hoi Jelle,
Ik vond het heel leuk om een klein beetje met je 'mee te gaan' en te genieten van je foto's en verhalen. Fijn dat je zo aan het genieten bent. Dat is heel waardevol! Je komt nu snel weer naar naar huis en ik ga je zeker binnenkort weer een keertje zien. groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active