Backpacken in Nieuw Zeeland en Australie

Changing job!

Hallo allemaal,

Na nog twee dagen in de appel boomgaard gewerkt te hebben, hebben we sinds twee weken een ander baantje gevonden. We werken nu in een apple-packhouse! Omdat we in de appel boomgaard niet zeker waren van werk en we dat wel zijn bij het pakhuis zijn we geswitched naar dit werk en het bevalt tot nu toe heel goed!

We werken 10 uur per dag en minimaal 6 dagen in de week (soms 7). Maar eindelijk verdienen we geld! De eerste 4 dagen heb ik gewerkt als packer (appels op trays leggen en in dozen doen), maar inmiddels ben ik een stacker (dozen stapelen). Dit is heel fysiek werk en aan het eind van de dag ben ik helemaal gebroken.

Ik ben van plan om hier te blijven werken tot eind april en vanaf dan weer wat te gaan reizen. De komende tijd zullen er dus niet veel spannende verhalen te vertellen zijn, aangezien ik nog steeds in Napier verblijf en we het meeste in de omgeving wel gezien hebben. Napier zelf is een beetje een dooie stad en leeft volledig op toeristen in de zomer. Maar de zomer is bijna over en dus is het hier heel stil.

Op dit moment zijn we in afwachting van de storm die over Nieuw Zeeland gaat komen. De storm heeft op verschillende eilanden ten noordwesten van Nieuw Zeeland voor chaos gezorgd en er zijn zelfs doden gevallen. De cycloon is lang niet zo krachtig meer als dat hij daar was, maar toch... het is wel even wennen, want ik heb eigenelijk alleen maar mooi weer gehad sinds ik in Nieuw Zeeland ben.

Verder gaat alles super! De mensen in het hostel zijn heel gezellig en de meeste mensen werken in hetzelfde packhouse als ik doe!

Jelle

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active