Backpacken in Nieuw Zeeland en Australie

WWOOF @ Angela 16-12 / 3-1

Kia ora!

Kerstmis en nieuwjaar zijn inmiddels achter de rug en het was heel bijzonder om dit hier te vieren.

Op dinsdag 16-12 heeft Maureen ons naar Rotorua gebracht. Hier zijn we op de bus gestapt richting Gisborne. Deze stad is de meest oostelijke stad van Nieuw Zeeland en een van de eerste plaatsen in de wereld waar de zon op komt in het nieuwe jaar. Zo'n 30 minuten van Gisborne, in the middle of nowhere, woont Angela. Ook bij Angela hebben wij geWWOOFt. Angela is een 72 jaar oude vrouw die zich gedraagt als iemand van 20. Ze is heel fit voor haar leeftijd. Wij hadden moeite om haar bij te houden op het moment dat zij een berg op rende met een kettingzaag in de hand. Bij Angela waren op het moment dat wij daar aankwamen 6 andere WWOOF'ers. Het werk bij Angela was niet zwaar. We hebben bomen gekapt, hout gehakt en onkruid gewied. Omdat de boerderij van Angela enorm is mochten we met de quad van locatie rijden.

Met 8 WWOOF'ers hebben we kerst gevierd. Het was heel raar om dit te vieren terwijl het buiten 28 graden was.

Na kerst vertrokken een aantal WWOOF'ers en was het tijd voor de Duitse invasie! Binnen twee dagen waren er 8 nieuwe WWOOF'ers en deze waren allemaal Duits. Hierdoor was het ineens enorm druk in het huis en moesten we af en toe vechten voor eten.

Na 2,5 week zijn we vertrokken bij Angela. We zijn terug gegaan naar Rotorua om daar onze Duitse vrienden die ontmoet hebben in Auckland opte zoeken. Inmiddels zijn we met hen doorgereisd naar Tauranga om op zoek te gaan naar een auto. En dat is inmiddels gelukt!! We hebben een oud Nissan busje gekocht en gaan hiermee het hele land door scheuren! Maandag vertrekken Milan, Pierre (Fransman die we ontmoet hebben bij Angela), Kayo (Nederlander waarmee we naar Singapore zijn gereisd) en ik uit Tauranga en gaan we richting Coromandel.

Jelle

Jacqueline

Mooi verhaal Jelle, leuk om af en toe wat te horen en te zien.

Lizzy

Jaloersmakend weer!!