Backpacken in Nieuw Zeeland en Australie

Eindelijk weer reizen!

Kia Ora Nederland!

In de afgelopen 4 maanden heb ik hopelijk genoeg geld verdiend om weer een aantal maanden te kunnen reizen en vakantie te vieren! Na 15 weken werken in Napier was het eindelijk tijd om Napier te verlaten.
Maar ik ben tussendoor ook nog jarig geweest! 22 alweer! Wat gaat de tijd toch hard... en OMG wat ben ik verwend. Het begon allemaal op de zaterdag voor mijn verjaardag toen er een pakje van thuis bezorgd werd in hostel. Super tof! Op mijn verjaardag moest ik natuurlijk gewoon werken, maar toen ik 's ochtends vroeg de keuken in kwam stond er een stuk taart en mijn lunch voor die dag klaar. Een verassing van drie Koreaanse dames in mijn hostel! Op het werk was er in de pauze taart en andere lekkernijen! Nou was dit niet geheel voor mijn verjaardag, maar omdat een exporteur tevreden was over het werk dat wij voor hun deden, maar toch... Diezelfde avond werd er voor mij gekookt en na het diner bleek dat er drie taarten voor mij waren gemaakt, met als mooiste en lekkerste de cheesecake van een Japans meisje. In de daarop volgende week werden er ook nog een aantal verjaardagskaarten bezorgd! Super bedankt allemaal!
Op 16 juni ben ik met 2 franse vrienden, Etienne en Alison, naar Wellington vertrokken. Ik ben hier al een keer eerder geweest, maar Etienne en Alison nog niet. Maakt voor de rest niet uit, want Wellington is een super toffe stad. In Welington heb ik Alison en Etienne de highlights van Wellington laten zien. Zo zijn we naar Mount Victoria geweest, zijn we met de Cable Car omhoog gegaan en hebben we het nachtleven van Wellington verder verkend.
Op 19 juni was het dan eindelijk tijd om naar het Zuidereiland te vertrekken! Woohoo!! We zouden de ferry van 8:00 uur nemen richting Picton en daar op de bus stappen naar Christchurch. Toen we 's ochtends vroeg bij de ferry aankwamen bleek deze vanwege het slechte weer vertraagd! Uiteindelijk vertrokken we om 10:30 naar de andere helft van dit prachtige land. Aangekomen in Picton sprongen we direct de bus in richting Christchurch. Hier arriveerden we uiteindelijk pas om 19:30 uur. De busrit was prachtig, maar de tering wat is het hier koud! Waar het bij jullie waarschijnlijk alleen maar warmer wordt, wordt het hier alleen maar kouder!
In Christchurch hebben we een campervan gehuurd! Niet geheel ideaal met nachtelijke temperaturen onder het vriespunt... maar het is de goedkoopste manier van reizen en
We kunnen gaan en staan waar we willen. De camper is nice! We hebben een keukentje, zithoekje, 2 twee-persoons bedden, tv, dvd speler, USB ingang om je telefoon op te laden.. noem het maar op. Als we op een camping staan zonder elektriciteit is het 's nacht vrij koud.. maar als we elektriciteit hebben is er gelukkig een heater naanwezig.
De eerste nacht hebben we overnacht op een camping in Amberley, ten noorden van Christchurch. De volgende dag zijn we doorgereden naar Kaikoura. In Kaikoura kun je walvissen en dolfijnen spotten, maar dit hebben we helaas niet gedaan. Dit komt doordat we 2 vrienden van Etienne zouden ontmoeten de volgende dag in The Marlborough Sounds, ten noorden van Picton. Waarschijnlijk komen we nog wel terug in Kaikoura om walvissen te spotten. Overigens hebben we wel zeehonden gespot in Kaikoura. Maar ja, dit kan tegenwoordig in Petten ook heb ik gehoord...
De volgende dag zijn we richting de Marlborough Sounds vertrokken. Uiteindelijk kwamen we hier rond 18:00 uur aan en hebben we Etienne's vrienden ontmoet, Patrick en Nicole. Patrick komt uit Utrecht en Nicole uit Ierland en zij zijn al 1,5 maand met een campervan aan het reizen. Zij hebben ons een aantal goede tips gegeven over het reizen met de campervan en plekken waar we zeker naartoe moeten gaan. Na twee gezellige dagen in deze prachtige omgeving zijn Patrick en Nicole richting Christchurch vertrokken om hun campervan weer in te leveren. Wij zijn nog een aantal dagen in de Marlborough Sounds gebleven en het is hier zo mooi!Ik kan helaas nog geen foto's toevoegen omdat ik geen computer tot mijn beschikking heb.. maar zodra ik er een vind zal ik foto's van deze hele mooie plek online zetten.
Vanuit de Marlborough Sounds zijn wij terug naar Blenheim vertrokken om een vriend van Alison te bezoeken, Steve. Omdat wij geen douche in de campervan hebben en een warme douche niet te verkrijgen is op de gratis campings waar wij verblijven, zijn we eerst maar naar een zwembad gegaan om een beetje fris voor de dag te komen. Met Steve zijn we in het holst van de nacht naar een grot gegaan omde glowworms te bekijken. Niet zo spectaculair als in de Waitomo Caves op het Noordereiland, maar toch.. het is net alsof je naar de lucht vol sterren staat te kijken.
Op dit moment zijn we in Motueka en daarna gaan we naar het Abel Tasman National Park!
Nog maar twee maanden te gaan in dit prachtige land en dan vlieg ik alweer naar Australië. Ik hoop dat met jullie daar ook alles goed gaat en geniet binnenkort van jullie vakantie!

Jelle

Reacties

Reacties

jan en adeline

hallo Jelle.

wat weer een leuk verhaal, en eindelijk weer vakantie. Geniet ervan. groetjes en nog veel plezier.x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active