Backpacken in Nieuw Zeeland en Australie

Coromandel, Rotorua, Waitomo Caves en Taupo

Hallo allemaal!

Op maandag 12 januari zijn Milan, Pierre, Kayo en ik vertrokken naar een van de mooiste gebieden van het Noordereiland, Coromandel. We hebben hier onder andere een van de mooiste stranden in de wereld gezien, New Chum's Beach. Omdat we hier vrij laat in de middag aankwamen was het er niet zo druk, maar misschien was het daardoor wel extra mooi! De volgende dag zijn we naar het noordelijkste puntje van Coromandel gereden, Fletcher Bay. Dit was een prachtige afgelegen baai en ook hier waren weer heel weinig mensen. De volgende dag hebben we een wandeling gemaakt langs de kust en zijn we aan het eind van de middag vertrokken naar Whitianga. Diezelfde avond zijn we nog naar Hot Water Beach gegaan. Op Hot Water Beach kun je bij laagwater je eigen hot tub graven. Het was heel apart om dit mee te maken. We zijn twee nachten in Whitianga gebleven en hier zijn we een Zweeds meisje tegen gekomen, Gunilla. Zij reist met ons mee tot het Zuidereiland. De volgende ochtend zijn we naar Cathedral Cove gegaan en ook dit was weer heel mooi en bijzonder om te zien (zie foto's)!

Diezelfde dag zijn we weer naar Rotorua gereden omdat Kayo, Pierre en Gunilla hier nog niet waren geweest. In de buurt van Rotorua hebben we de White Water Rafting gedaan op Kaituna River. In deze rivier zij drie watervallen waar je vanaf vaart met de boot. De laatste waterval is de hoogste met 7 meter. De eerste twee watervalln kwamen heel snel achter elkaar aan en naar de eerste waterval sloegen we al over de kop. Dit was de eerste keer dat dit gebeurde voor de instructeur en je kon de paniek in zijn ogen zien. Hij probeerde ons namelijk allemaal in de boot te krijgen voor de tweede waterval. Hij kreeg Gunilla en mij in de boot maar de andere drie jongens gingen zonder boot de waterval af. Maar iedereen heeft het overleeft, dus gingen we rustig verder naar de 7 meter hoge waterval. Ook hier ging het niet helemaal vlekkeloos. Dit keer bleven we in de boot, maar kwamen we vast te zitten onderaan de waterval. Ik zat voorop en had nergens last van, maar Kayo en de instructeur kregen de volle laag. Na 20 lange seconden kwamen we onder de waterval vandaan en vaarden we naar het eind van onze fantastische White Water Rafting experience!

Dw volgende dag zijn we naar Wai-O-Tapu gereden. Dit is een geothermisch wonderland (staat op de flyer). In Wai-O-Tapu is een geiser die iedere ochtend rond 10 uur water omhoog spuit. Toen we daar aankwamen bleek het enorm toeristisch te zijn en de geiser is bleek niet natuurlijk te zijn. Ze gooien zeep in de geiser en daardoor spuit het water omhoog. Dit viel dus enorm tegen, aangezien we geld hadden betaald om dat ding te zien uitbarsten. Wai-O-Tapu was voor de rest wel mooi met verschillende warm water bronnen en modderpoelen.

Na nog een dag in Rotorua zijn we naar Te Kuiti gereden. Dit is een klein stadje in de buurt van Waitomo Caves. Hier hebben we geslapen in een heel klein, maar mooi en gezellig hostel. De volgende dag zijn we naar Waitomo Caves geweest. Hier zijn we in een grot geweest met enorm veel gloeiwormen. Ik heb geprobeerd om er foto's van te maken, maar op de foto's kun je ze niet goed zien. Deze grot was supermooi en na deze grot zijn we nog naar een andere verlichte grot geweest. Hier waren geen gloeiwormen en deze grot was ook minder spectaculair.

De volgende dag zijn we naar Taupo gereden. Taupo ligt aan het grootste meer van Nieuw Zeeland met de verassende naam: Lake Taupo. In Taupo hebben we een wandeling langs een rivier gemaakt en hebben we de watervallen bezocht. De volgende dag hebben we de Tongariro Crossing gedaan. Dit is een van de mooiste wandelingen in Nieuw Zeeland die je in 1 dag kan doen. Dit is een wandeling van ongeveer 7 uur over vulkanisch gebied. We wilden om 6:30 beginnen, maar doordat we de juiste parkeerplaats niet konden vinden zijn we twee uur later begonnen... Hierdoor konden we Mount Doom (schijnt in Lord Of The Rings te zitten) niet beklimmen. De wandeling was voor de rest wel erg mooi, maar ook erg uitputtend.

Na de Tongariro Crossing zijn we naar Napier gereden en dat is waar we op dit moment zijn. Hier hebben we wat Duitse en Amerikaanse vrienden opgezocht die op dit moment in Napier aan het werk zijn. Dinsdag rij ik met Milan, Pierre en Gunilla richting Wellington. Daarna willen we gaan werken op het Zuidereiland.

Ik heb enorm veel meegemaakt en gezien de afgelopen 2 weken en we gaan komende week Wellington verkennen. Doordat we met onze auto reizen komen we op plekken waar we nooit waren gekomen als we met de bus hadden moeten reizen. Ik ontmoet enorm veel nieuwe mensen en heb het nog steeds super naar mijn zin hier.

No worries!

Jelle

Yvon

Goh Jelle wat een ervaringen! Geen twijfel mogelijk je geniet er van.
Alle wandelingen in de Alpen niet voor niets geweest, die ervaring kan je mooi gebruiken.
Succes weer de komende tijd.

Nienke

Super Jelle! Een ervaring die je nooit meer gaat vergeten.

jan en adeline

He Jelle.

leuk om weer even wat van je te horen. Wat een belevenis!. Wat betreft het raften, dat is wel wat anders dan in Oostenrijk. Jan vindt het machtig natuurlijk.Hoe gekker hoe mooier. Nog maar heel veel plezier.
groetjes de joekies

Hans,Thea*

Je beleeft heel veel Jelle!!! Ontmoet heel veel mensen en andere backpackers! De natuur is daar allemachtig prachtig en vol natuur-wonderen* Het raften is daar dus heel heftig.
Gelukkig is het met een sisser afgelopen! véél reis plezier! Tot het volgende reis-verslag. Hans,Thea*

Edith

Jelle, wat weer een mooi verslag zeg. Super leuk om te lezen en vooral dat jij zo geniet.

Harry en Ingvild

Hoi Jelle,
Wij passen wel op je moeder hier,no worries !!
Nog veel meer foto's graag en mooie verhalen.

Ronald

Hi Jelle,
Prachtige verhalen en prachtige foto's. Enjoy en keep on sharing... KIA ORA!
groeten van de Bossies